Logo

Základní škola a mateřská škola
K Dolům v Praze 12

PROJEKTY ZÁKLADNÍ ŠKOLY

Doučování

Díky projektu se nám opět podařilo zajistit pro naše žáky doučování zdarma na období březen až červen a dále září až prosinec 2017 v rámci projektu na podporu vzdělávání na území hl. m. Prahy.

Doučování je realizováno jak pedagogy vyučujícími jednotlivé předměty, tak sepciálními pedagogy. Jsou při něm využívány pomůcky a materiály z kabinetu školního speciálního pedagoga.

Doučování je primárně určeno pro žáky s obtížemi ve vzdělávání. Nejedná se o odpolední vypracování domácích úkolů. 

Pro zařazení žáků na doučování kontaktujte přímo lektory doučování mailem. Vždy příjmení @zskdolum.cz

Doučování v rámci projektu „Všichni jsme výjimeční“

Miroslava Šímová (ČJ) - 5. třída

Marie Chaloupecká (M) - 5. třída

Mgr. Bc. Hana  Trachtová (ČJ, M, PRV) - 2 třídy

Mgr. Zuzana Outratová (IT a OVZ) - 2. stupeň

Mgr. Ivana Dobšová (M) - 2. stupeň

Bc. Barbora Tamchynová (ČJ) - 1. stupeň

Mgr. Eva Schieblová (ČJ, M) - 4. třídy

Celoměstské programy podpory vzdělávání na území hl. m. Prahy pro rok 2016

V roce 2016 se naše škola zapojila do Celoměstských programů podpory vzdělávání na území hl. m. Prahy. V jejich rámci realizovala dvojici projektů:

 

Všichni jsme výjimeční

Základní škola a mateřská škola K Dolům v Praze 12 je školou, která vzdělává vyšší počet integrovaných žáků. Dětí se speciálními vzdělávacími potřebami přibývá, což se nám v posledních letech stále výrazněji potvrzuje. Projekt byl proto zaměřen na podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a zajištění rovných příležitostí pro tuto cílovou skupinu, která je bez individuálního speciálně pedagogického přístupu v procesu vzdělávání znevýhodněna a často výrazně limitována.

V rámci projektu byl vytvořen systém doučování, přípravy a odborné pomoci pro žáky se SVP. Realizovány byly čtyři inkluzivní dílny, došlo k proškolení řady pedagogů, díky čemuž byla zvýšena kvalifikovanost jejich přístupu nejen k žákům se SVP. Došlo k prohloubení a zlepšení spolupráce mezi naší školou, spolupracujícími poradenskými zařízeními a rodiči.

Jako výstup projektu byla vytvořena projektová kronika.

 

Zpřístupnění českého jazyka žákům se znevýhodněním

Cílem projektu bylo zajistit adekvátní péči žákům s deficity v českém jazyce, jež jsou způsobeny odlišným kulturním, sociálním či jinak znevýhodněným prostředím. Projekt umožnil také připravit pedagogy školy na různé situace, které mohou při vzdělávání žáků z různého prostředí nastat, a představil jim nové metody a formy práce zejména v oblasti jazykové a literární výchovy.

V rámci projektu tak bylo realizováno doučování českého jazyka pro žáky se sociální či kulturní odlišností, čtenářské dílny tvůrčího a kritického čtení a psaní a další vzdělávání pedagogických pracovníků Základní školy a mateřské školy  K Dolům v Praze 12. Zakoupeny byly rovněž pomůcky pro usnadnění vzdělávání žáků s jazykovým znevýhodněním.

Jedním z výstupů projektu byla opět projektová kronika.

EDISON 2017

V letošním roce se opět spolu s námi v ZŠ K Dolům můžete těšit na nové zahraniční stážisty, kteří nás navštíví.

Projekt probíhá: 19. - 26.2.2017

Kontaktní osoba za ZŠ: Zuzana Outratová - +420 725 555 773, outratova@zskdolum.cz

Kontaktní osoba za pořádající agenturu AIESEC: Victoria Lobunko - +420 773 918 231, victoria.lobunko@aiesec.cz 

Na koho se můžete těšit?

Bude letos třetí školní zábava? ANO

Ze mě my

Naše škola se ve školním roce 2016/2017 již podruhé zapojí do festivalu Ze mě my, jehož vůdčí myšlenkou je „Umění spojuje“, je srozumitelné lidem různých národností a etnik. Projektový den se uskuteční 16. 11. 2016. Po celé škole budou během dne  fungovat nejrůznější výtvarné i dramatické dílny, kde si děti budou moci vyzkoušet řadu aktivit a vyrobit spoustu zajímavých věcí. Zároveň získají hravou formou řadu vědomostí o cizích národech a kulturách.

 Plakát ke stažení.

 

Anotace jednotlivých dílen: 

1. stupeň

 

1.A Japonská hiragana a origami - Mgr. Lenka Brychtová

 Budeme mít pracovně výtvarnou dílnu - Japonská hiragana, aneb co se nejdříve učí psát japonské děti a japonské origami (skládání z papíru jednodušších tvarů).

        

1.B  Kolem světa za čtyři hodiny - Bc. Anna Valová  

Nejprve si s dětmi budeme povídat o cestování, jakým způsobem můžeme cestovat po zeměkouli, který způsob je nejšetrnější, kdo už kam cestoval apod. Ukážeme si mapu světa a povíme si o jednotlivých světadílech. Poté budou děti rozděleny do skupin, každá skupina bude zpracovávat plán jednoho světadílu. Budou si vybírat z obrazových materiálů - zvířata, lidé, lesy,stavby, jídlo atd. Vše pak budou lepit na papíry velikosti A2 a dále výtvarně zpracovávat. Z těchto listů vytvoříme leporelo, nalepené na kartonech.

       

2.A  Masky a škrabošky - Mgr. Denisa Horáčková

 Každý jsme jiný, všichni jsme stejní...masky, tváře, ksichty, předsudky a stereotypy.

        

2.B Toulavý autobus - Mgr. Hana Trachtová

Vyrobíme si z krabic autobus, který "procestuje" celý svět a vyzdobíme ho "pohlednicemi" z tohoto putování. Takže kromě toho, že společně vyrobíme autobus, vytvoří každý ještě pohlednici nějakého zajímavého místa - Eiffelova věž, pyramidy, Pražský hrad ...Informace k jednotlivým místům získají děti formou prezentace na magic boxu. 

           

2.C Světové ňamky ze zeleniny  - Ludmila  Šalanská

 Dramatizace pohádky o zelenině, výroba zeleninových pomazánek /celerová, mrkvová, avokádová/, prostírání /ubrousková technika/.

 

3.A. Z Čech na Ukrajinu  a zase zpátky - divadelní a čtenářská dílna - Bc. Barbora Tamchynová

Jak a co se učí děti na Ukrajině? Jak tráví svůj volný čas? Co čtou? A jak se to vše liší od nás, dětí z Čech? Děti nacvičí scénky a budou pracovat s cizím písmem- azbukou. Ukážou, jak nás může obohatit, mít mezi námi kamarádku z jiné země. 

        

4. A Jak lidé bydlí? - Lenka Klimešová

 Jak bydlí Eskymáci, indiáni, Evropané, Afričané, Američané a další obyvatelé světa?

Jedni v tepee, jiní v paneláku a někteří v rodinném domečku. Ať tak či onak mají něco společného – chrání své obyvatele před nepřízní počasí, poskytují mu ochranu a prostor pro odpočinek. Naše tvoření bude zaměřeno na stavbu modelů těchto příbytků. Např. na eskymácké iglú použijeme bílý papír, nižší plastový kelímek, papírovou ruličku, lepidlo a nůžky. I se sněhem si poradíme. K tomu, abychom si postavili model indiánského obydlí, potřebujeme tužší papír, nejlépe v přírodní barvě, kousek tvrdého papíru, barvy nebo odstřižky barevných papírů a časopisů, lepidlo a nůžky.Postavíme panelák a další příbytky z různých koutů světa! Seznámíme se s některými významnými stavbami na světě.

       

 4.B "A jaký je Tvůj příběh?" - Mgr. Eva Schiebelová

 Cílem aktivity je uvědomit si, jak složité je pro cizince - děti se zapojit do nového prostředí. Děti budou tvořit imaginární knížku - deník imaginárního kamaráda/kamarádky, kteří se přistěhovali k nám do Čech a snaží se tu postupně si zvyknout, sžít se s okolím a zorientovat se v něm, naučit se jazyk, najít si přátele atd. Budou vycházet ze zadání, tj. smyšlených jmen a informací o děvčeti a chlapci z Ukrajiny a z Vietnamu a také ze zkušeností svého opravdového spolužáka z Vietnamu a spolužačky z Ukrajiny. V rámci aktivity navštívíme ještě místní knihovnu, kde budou děti hledat obdobné příběhy dětí z jiných zemí.

  

2. stupeň

  

Výtvarná dílna -  Mgr. Kateřina Šťastná + Mgr. Eva Mašatová

 Za použití přírodních materiálů vytvoříme řadu různých asambláží, které by měly představovat myšlenku, že lidé z různých končin světa a různé barvy kůže jsou vždycky v jádru stejní.

        

Olympiáda v míčových hrách – Mgr. Jan Bartoš + Mgr. Jan Zimmer

 Tato sportovně laděná dílna myslí i na neposedné a sportovně laděné žáky. Žáci si vyrobí vlajky a vymyslí pokřik pro svůj tým. Následovat budou sportovní utkání mezi různými zeměmi. Závěrečné vyhodnocení a předání medailí pro nejúspěšnější zemi - tým.

  

 Výtvarně labužnická dílna – Mgr. Ivana Dobšová + Radka Řičicová

 Každý je originál a přece se podobají. Každý je jedinečný a má právo je - li slušný a neubližuje druhým, žít svůj život. Nejen matematika, ale i svět se dá vnímat z různých úhlů. Malé překvapení Honzíka z Vietnamu Vás potěší.

        

Decoupage - ubrousková technika na květináčích - Bc. Hana Míčková +(Mgr. Zuzana Outratová)

 Ozdobíme květináče, určené k osázení, ubrouskovou technikou s náměty bylin, typických znaků země, vlajek zemí Evropy, Ameriky, Asie, … př.: Francie - květináč s levandulí ozdobený např. vlajkou, Eiffelova věž, croissant, bageta, bylina, ...Itálie - bazalka, Pisa, pizza, těstoviny,...

    

Všechny fotografie - zde.


Sběr zelených kilometrů

Jako již každoročně se i v tomto školním roce naše škola zapojila do soutěže Sběr zelených kilometrů pořádané sdružením Auto*Mat. Cílem této soutěže je pomoci dětem vykonávat každodenní cesty do školy i ze školy ekologickým způsobem ať už samostatně, nebo v doprovodu rodičů, a hravou formou je seznámit s problematikou ekologie dopravy. Sběrem zelených kilometrů si děti uvědomí, co všechno může jedinec udělat pro ochranu životního prostředí a svého okolí. 

 


Knihy pro seniory

Vážení rodiče, milí žáci,

naše škola se již  po dobu několika let aktivně zapojuje do projektů zaměřených na pomoc druhým. Aktuálně jsme se rozhodli zúčastnit akce na podporu čtenářství, která je určena především pro osoby vyššího věku, jež tráví čas v domovech pro seniory či v domech s pečovatelskou službou. Více informací naleznete zde

Od začátku června budeme sbírat knížky, které následně poputují do těchto zařízení. Předpokládáme zapojení všech žáků a pedagogů školy, kdy každý daruje na podporu tohoto projektu 1 knihu. 

Kontaktní osobou, která bude o knížky pečovat do doby jejich předání, je paní Marie Chaloupecká, naše knihovnice.

Děkujeme Všem, kteří přispějí knížkou či pomocí s organizací.

Denisa Horáčková

výchovná poradkyně školy

 

EDISON 2016


V únoru 2016 probíhal na naší škole již podruhé projekt Edison.

EDISON je zkratka, Education Drive Internacionality Students Opportunity Network.

Projekt spojuje mladé lidi odlišných kultur a národností, aby se seznámili se zvyky, tradicemi a situací v jiných zemích a stali se tak generací, která prolomí prohlubující se mezikulturní bariéru. Jeho vizí je tolerance a příznivé společné soužití české společnosti s různými kulturami a národy, a to na základě jejich porozumění a omezení předsudků a stereotypů. Díky multikulturní atmosféře, vyvolané zahraničními stážisty, oživuje výuku a zvyšuje zájem o studium mezi žáky a studenty a učí je nebát se odlišného.

Pro školu může být takovýto projekt přínosný v těchto oblastech:

  • prestiž a zviditelnění se mezi ostatními školami
  • atraktivita pro nové studenty
  • kontakt se zahraničím
  • motivace žáků a studentů k dodatečné aktivitě

Pro žáky a studenty potom:

  • mezikulturní gramotnost
  • možnost srovnání různých zemí s českou republikou - historie, ekonomika, kultura, zvyky, každodenní rutina aj.
  • seznámení se s jinými studenty a získání přátel v zahraničí
  • a zejména motivace ke zlepšení se v angličtině či jiném světovém jazyku

JAK PROJEKT PROBÍHÁ?

Skupina vysokoškolských studentů z různých zemí světa přijede do České republiky a stráví vždy 1 týden na jedné mateřské, základní či střední škole. Praktikanti jsou zodpovědní a vysokoškolsky vzdělaní lidé, kteří si připravují prezentace o své zemi, vedou diskuze se studenty na různá témata, hrají hry atd. Tímto se snaží představit sociální, ekonomickou, politickou a také kulturní situaci své země. Studenti a žáci tak mají možnost srovnání zemí s ČR i mezi sebou a uvažovat, zda mohou v budoucnu přispět ke změně.

A JAK EDISON VYPADAL NA ZŠ A MŠ K DOLŮM V ROCE 2016?

Od 7. do 14. února působili na naší zahraniční studenti z řady cizích zemí od Egypta, přes Gruzii až po Kanadu. Stejně tak jako v loňském roce, i letos za spolupráce s mezinárodní studentskou organizací AIESEC představili v rámci projektové výuky i mimo ni nejen sebe, ale i kultury a země, ze kterých pochází. Opět jsme si užili uvítací ceremoniál, společenský večer s kapelou Basketles i závěrečnou global village.
Více info o programu viz informační brožura

Už teď se těšíme na příští ročník!!!

FOTOGALERIE EDISON 2015

FOTOGALERIE EDISON 2016


Čteme s Albertem

Připojili jsme se ke čtení s Albertem a zapojili se tak do soutěže.

Albert, v rámci kampaně Děstká knihovnička, připravil ve spolupráci s nakladatelstvím Albatros a Českou televizí pro své zákazníky speciální edici 8 příběhů z nejlepších večerníčků v knižní podobě. Pro školní týmy teď navíc pořádá soutěž, ve které mohou tři nejlepší třídy vyhrát 90-ti minutovou Večerníčkovu prohlídku ČT.


Vodní škola

Letos jsme se zapojili do projektu Vodní škola. Projekt je zaměřen na rozvoj environmentální gramotnosti žáků v oblasti úspor pitné vody a hospodaření s dešťovou vodou  a na ekologizaci provozu školy v téže tematické oblasti. Součástí projektu je realizace praktického opatření v prostoru školy nebo jejího pozemku. Více na  http://www.ekocentrumkoniklec.cz/vodni-skola/.


SDílny

REPORTÁŽ 5. A ze středečních SDílen

Akce „SDÍLNY“  27. 5. 2015 byla zahájena přivítáním budoucích prvňáčků.

Následně vystoupil školní pěvecký sbor Permoníček, který vede Kateřina Makovcová. Poté se hrály deskové hry, mezi nimi např. Quaridor, Klouzačky a žebříky, Double, Brain box, Umí prase létat? a Leu.

V kavárně byl k dispozici stolní fotbal a kulečník. Žáci 2. stupně připravili mnoho dobrot k zakousnutí. Vše bylo za dobrovolný příspěvek.

Lukáš Dvořák, 5. A

foto: Tomáš Nedoba, 5. A

FOTOGALERIE