TŘÍDY MATEŘSKÉ ŠKOLY
Třídy mateřské školy:
Kontakty na třídy:
vedoucí učitelka: | Bc.Kateřina Stárková |
telefon: | +420 724 724 330 |
e-mail: | starkova@zskdolum.cz |
paní učitelka:
|
Marie Zralíková |
paní učitelka:
|
Ivana Máčaiová |
paní učitelka:
|
Bc.Kateřina Stárková
|
e-mail:
|
zralikova@zskdolum.cz ; macaiova@zskdolum.cz |
telefon:
|
+420 778 486 218
|
paní učitelka:
|
Renata Plašilová |
paní učitelka:
|
Bc.Petra Komárková |
e-mail:
|
plasilova@zskdolum.cz ; komarkova@zskdolum.cz |
telefon:
|
+420 778 486 217
|
paní učitelka:
|
Mgr.Petra Smutná |
paní učitelka:
|
Ilona Svobodová |
e-mail:
|
smutna@zskdolum.cz ; sladkova@zskdolum.cz |
telefon:
|
+420 778 486 241
|
paní učitelka:
|
Tereza Židlická |
paní učitelka:
|
Mgr.Jana Nováková |
e-mail: | jana.novakova@zskdolum.cz |
telefon:
|
+420 778 486 242
|
Kapacita naší MŠ 112 dětí. Děti jsou rozděleny na 4 oddělení.
1. oddělení Berušky je určeno pro děti ve věku 3 - 4 roky. Tato třída je specifická hlavně prvním kontaktem dětí s vrstevníky, prostředím mateřské školy a novou autoritou. Rodiče mohou využít adaptační režim na zmírnění adaptačních obtíží dítěte a pobývat s ním v mateřské škole v začátku docházky.
2.oddělení Sluníčka je určeno pro děti straší (4-5 let), z nichž většina již mateřskou školu navštěvovala. V této třídě se navazuje na to, co děti již znají, učí se složitějším pracovním činnostem, dále se rozvíjí kooperativní prožitkové učení.
3. a 4. oddělení, Hastrmánci a Delfínci, jsou pro děti předškolní (5-7 let). Děti se zde hravou formou připravují na vstup do školy. Jsme mateřská školka, která je součástí základní školy, a proto v těchto třídách úzce spolupracujeme s prvním stupněm základní školy. Děti seznamujeme s prostředím ZŠ a vkládáním prvků z programu prvních tříd jim i ulehčujeme přechod na základní školu.
Všechny třídy jsou běžného typu (homogenní). Děti ze všech tříd se mohou bez problémů potkávat na zahradě školky, která je prostorná pro všechna oddělení a navazovat kontakty s dětmi z druhé třídy. Dále si děti mohou spolu hrát během ranního scházení a během odpoledne (podle počasí ve třídě nebo na školní zahradě). Vztahy mezi dětmi z různých tříd se také vytvářejí a upevňují jejich účastí v nadstandartních složkách programu školy (kroužcích).
Organizace dne
V denním režimu je pevně stanovena doba jídla a odpočinku, ostatní činnosti se přizpůsobují dětem, jejich zájmům a výchovným cílům. Učitelky se snaží o zachování vyváženého poměru spontánních a řízených aktivit, děti mají dostatek času na hru. Ráno od 6. 30 do 7. 30 se děti scházejí v jedné třídě, v 7.30 si každá učitelka z další třídy přichází pro svou skupinu dětí a dále již probíhá ranní docházka v každé třídě samostatně. Během dne jsou dětem nabízeny individuální, skupinové nebo společné činnosti cíleně zaměřené na jejich osobnostní rozvoj, vnímání, poznávání sebe sama i svého okolí. Děti mají možnost se tvořivě spolupodílet a tím ovlivňovat vzdělávací proces.
Každá učitelka má možnost si ve svém třídním vzdělávacím programu upravit denní režim pro konkrétní třídu, začlenění komunitního kruhu a rozvržení vzdělávací činnosti. Dbá na vyvážené složení spontální a řízené činnosti.
Denně jsou zařazovány pohybové chvilky, děti se zvýšenou potřebou pohybu mají prostor k spontánní pohybové aktivitě. Při pobytu venku využíváme okolí mateřské školy k procházkám po lese, rozvoji smyslového vnímání a environmentální výchově. Po obědě děti mohou odpočívat s hračkou v doprovodu pohádky, odpočinek je zkrácený podle individuálních potřeb dětí v konkrétní třídě.