Logo

Základní škola a mateřská škola
K Dolům v Praze 12

úkoly pro předškoláky

web pro předškoláky     https://www.berneska.cz/predskolaci/ - děti mohou přímo na počítači procvičovat počítání 5-10, zrakové vnímání: hledat správné stíny, řadit podle velikosti, hledat stejné obrázky, logické myšlení: co následuje v řadě, slovní zásoba: čísla, barvy, tvary atd., počáteční písmena

Hry a cvičení vhodná pro předškoláky Cvičení jsou vhodná k rozvoji smyslového vnímání, paměti, představivosti, k rozvoji myšlení a řeči a také matematických představ.

PRACOVNÍ LISTY

S domácí přípravou Vám moho pomoci také stránky UČENÍ V POHODĚ  https://www.uceni-v-pohode.cz/category/rozvijecky/

Doporučujeme pořad České televize UčíTelka, který od pondělí dávají ve všední dny od 9:00 hodin na programu ČT2.  Prvních 30 minut je určeno pro 1.třídu, ale úkoly hravě zvládnou i předškoláčci :-)   https://www.ceskatelevize.cz/porady/13394657013-ucitelka/dily/

Školní zralost a školní připravenost

ÚKOLY NA 25.-29.5.

V zoologické zahradě je vždycky náramně

přílohy

ÚKOLY NA 18.-22.5.

Co to bzučí na louce

přílohykroužek Předškolák domácí výuka 2

ÚKOLY NA 11.-15.5.

Májové kočkování

přílohy

ÚKOLY NA 4.-7.5.

Maminka má svátek

přílohy

ÚKOLY NA 27.-30.4.

TEN DĚLÁ TO A TEN ZAS TOHLE

Přílohy: Listonos nese dopisy.pdfPudinkovy pohar.pdfNajdi auto-stiny.pdfCo k sobe patri.pdfPapirovy nahrdelnik.pdf

ÚKOLY NA 20.-24.4.

JÁ A MOJE RODINA

Přílohy: rodina.jpgkde kdo bydlí.jpgmazlíčci.jpgdort 1.jpgdort 2.jpg

ÚKOLY NA 14.-17.4.

Duben,za kamny budem

Přílohy:  jaro na zahradě.pdf ;  ve škole.pdf ; PL 1.pdf ; PL 2.pdf ; PL 3.pdf

ÚKOLY NA 6.-13.4.

JARO A VELIKONOCE.docx;   

Přílohy:   odlisny obrazek 1.pdf  odlisny obrazek 2.pdf  stejny obrazek.pdf rymy.pdf  Graf. cary.pdf

ÚKOLY NA 23.-27.3.

1.Přečti si s rodiči básničku "Mlha", můžeš se ji zkusit naučit nazpaměť. Mlha.jpg
2. Procvičování grafomotoriky - kolečka (kdo nemá tiskárnu, může kolečka malovat jen tak na papír) Graf. kolecka.pdf

3.Poslechni si písničku "Beruško, půjč mi jednu tečku" a namaluj přesně tolik berušek, kolik je ti let. https://pisnicky-pro-deti.eu/berusko-pujc-mi-jednu-tecku/ 
4. Legrační obrázek  - Prohlédni si pořádně obrázek a řekni, co je na něm špatně.  Co je na obrazku spatne.pdf
5. Prohlédni si pořádně obrázky a na každém řádku najdi vždy dva úplně stejné. stejne obrazky.pdf
6. Popros maminku o přečtení krátké pohádky "O dvanáctihlavém drakovi". Namaluj si svého tříhlavého draka, kdy první hlava bude krátká, druhá hlava bude dlouhá a ta třetí bude mít na sobě zelené trojúhelníky. https://www.pohadkozem.cz/dvanactihlavy-drak/
 

ÚKOLY NA 30.3.-3.4.

Nejdůležitějším úkolem tohoto týdne bude “ kličkování”. 

Nebudeme při něm rodičům utíkat, ale naopak  je poprosíme, aby si k nám každý den na chvilku  sedli a naučili nás zavazovat si boty na kličku. To se hodí všem. Tak hodně zdaru, milí delfínci a hastrmánci :-)
Slepička se zatoulala, své kuřátko hledá.
Najít kuře mezi vejci, to nebude věda.
Děti se snaží zorientovat v obrázku a najít správnou cestu slepičky ke kuřátku. bludiště
Vybarvi, vystřihni a slep husičku, nebo auto.
Vyrobte si pestrého motýla z barevných proužků. postup motýl
Venku: Sluníčko nám hezky svítí a tak si můžeme překreslit skákacího panáka/ panenku křídou na chodník. Můžeme buď skákat podle pravidel, skládat do okénkem s čísly odpovídající počet donesených předmětů( kamínky, listy suché/zelené, šišky,klacíky....), nebo se snažit kamínky trefovat do určených okénkem....  skákací panák
Obrázkové čtení O Karkulce:
Čtěte s dospělým pohádku o Karkulce. Prstem si ukazujte, který řádek právě čtete a doplňujte slova podle obrázků. 
Básnička Hodina zpěvu:
Přečti si s maminkou básničkou Jiřího Žáčka Hodina zpěvu. Při opakovaném čtení se pokus věty sám doplnít.
Jaro v trávě-housenka:
Vybarvi housenky podle počtu kuliček. Maminka ti pomůže s označením barev v legendě k obrázku. housenka
Jarní koláž:
Vyrobte si veselou koláž z barevných papírů, látek, očiček a chlupatých drátků...zkrátka z čehokoli zajímavého materiálu, který doma najdete...Např. takovou, jaká je na obrázku.
Úkol pro opravdové mistry !
Pracovní list černé body (grafomotorika, prostorová představivost,pozornost, přesnost..):
Spojuj černé body podle vzoru.  body
Květiny na jaře: 
Domaluj druhou polovinu květin . Obrázek vybaví , vystřihni a nalep na jiný papír.  květina
Přáníčko: 
Vyrobte si s pomocí dospělého jednoduché přáníčko metodou muchláže. přání
Soutěž zručnosti :
Pro každého prostěradlo se stejným počtem knoflíků. Vyhrává ten, kdo dříve zapne/ rozepne všechny knoflíky. Lze obměnit s připínáním/ odepínáním kolíčků.
Pokojové květiny (grafomotorika, rozhovor):

Obtáhni tečky a pojmenujeme květinu, kterou vidíš na obrázku. Vybarvi ji.Máte takovou pokojovou květinu doma? Mohli bychom ji pěstovat na zahradě? Roste venku v jiné zemi, než u nás? Víš jak se jmenují jiné pokojové květiny, které máte doma? Namaluj některou...   rostlina

Zazpívejte si doma písničku z YouTube: “Uhlíř Svěrák- Jaro dělá pokusy”.
Nauč se alespoň 2 sloky zpaměti.

Vystřihni si barevné obrázky. Pak je k sobě přikládej, abys vyjádřil:   obrázky
Za dům dej strom.
Na strom závěs budou pro ptáky.
Pod budou posaď ptáčka.
Na oblohu vpravo dej mráček.
Na oblohu vlevo dej sluníčko.
Na oblohu doprostřed dej letadlo.
Nízko nad střechou letí jiný pták.
Před domem sedí pes.
Vedle domu jede traktor.  - Můžeš vše nalepit jinak-podle přání mamky/taťky.

Barevný obrázek:
Vyber si jednu barvu a označ vše, co je nahoře, nebo se hýbe nahoru.   pokojíček

Na výletě:
Les je tajemné královstvím, do kterého jen někdo a něco skutečně patří. Lesním královstvím vede mnoho cest. Některé cesty jsou pro zvířátka a jiné pro lidi. Adam s Evou a tatínkem jdou po turistické cestě.
Co vsechno roste v lese? Co vsechno tam však ještě našli? To je překvapilo. Některé věci tam určitě nerostou. Ty někdo přinesl. Které věci se do lesa nenosí? Les je nejkrásnější sám o sobě.
Poznávání časových vztahů:
Jak dlouho roste květina a jak dlouho strom v lese?
Co se děje v lese přes den, co navečer a co v noci?
Co se asi stalo před tím,než se v lese objevilaotevrena plechovky a krabičky od cigaret?

Poznávání prostorových vztahů:
Co vsechno vidíme na stromech?
Co vsechno vidíme na cestě a kolem cesty?
Jak pomáhají lidem ukazatele?

Poznávání vzájemných vztahu:
Co do lesa nepatří a proč?
Jak mohou lidé přírodě pomáhat/ škodit?
Proč je nutné chránit přírodu?

Pojmy: jehličnaté/listnaté stromy, lesní zvířata, lesní plody, lesní živočichové, plody, rostliny...

Vystrihnete malé obrazky, pojmenujeme živočichy a rostliny. Roztřiďte na tyto dvě skupiny. Vymyšlené do skupin další.  výlet  

Až půjdete ven na procházku, všímejte si toho, o čem jste si povídali.

Roztřiďte věci (papír, kantony, plasty) do správných kontejnerů. Ochráníte tím přírodu.  třídění

Zazpivej si s YouTube písničku ” Když jsem ja sloužil...”, namaluj, co vysloužil.